Ofrivillig Barnlöshet- Våran resa

Alla inlägg den 13 maj 2018

Av Ulrica - 13 maj 2018 19:24

Mitt inbokade besök på gyn gick INTE som planerat idag 10:30

Äggledarspolningen fick tyvärr avbrytas , då det gjorde aldeles för ont på mig, smärtan fick mig nästan att tappa andan. 


Dr. S.A fick avbryta och sa att hon kunde konstatera att det var tvärstopp i båda mina äggledare.

Koksaltlösningen fick dem knappt in 1 ml av. . 


Så jippi ... eller inte 

Stopp i båda äggledarna + PCOS på det hela . (tårarna bara rinner.)

Dr. S.A har nu remiterat oss vidare till linekliniken. Men det kommer inte ske nått fören till hösten.

Så jag hinner gå ner mera i vikt. OCH vi kommer få några försök med IVF . 

 


Jag hoppas verkligen att det kommer att funka ...

Syster K.  bokade även in oss på ny provtagning. (infektionsprover)

Detta är prover som man måste ta. 


Bifogad bild är dem prover vi kommer att få ta innan hösten. 



 

Tack finaste  J. för att du följde med mig och var med mig under hela proceduren och hem till porten. (kunde knappt gå av smärtan)


Älskade hjärtegrynet Ebba tack för att du ringde mig efter att du såg mitt inlägg. <3


Och tack finaste svägerskan I. som kom hit och höll mig sällskap tills min älskade fästman Micke kom hem från jobbet.


Av Ulrica - 13 maj 2018 19:20

Många tankar och funderingar nu i kväll inför fredag. 

Är jätte nervös inför äggledarspolningen. Men har också lite frågor att ställa ...


Ska jag fortsätta med Metformin?
Ska jag fortsätta ta Provera och hur ofta?

Vad är nästa steg ?



Av Ulrica - 13 maj 2018 19:14

Yeey ... 

Invägning idag 7:30 

Kastrering av honkatten 8:30 

Fick komma in o vägga mig 7:40 

Invägningen visade 92,5kg


Hem igen , försöka fånga in busfian Kajsa.

Vilket inte var det lättaste , men lyckades till slut . 
Finaste hjärtegrynet Ebba hämtade oss o körde oss till vetrinären , och sen hem igen när hon var klar <3


Känns konstigt , väldigt fel att jag tar ifrån kajsa den möjligheten att få bli mamma , men jag vet att jag inte vill ha kattungar, och jag vill inte att hon ska gå runt o skrika som hon gör på nätterna o hela dagarna när hon löper.  så därför kastrerade jag henne. 


Men det som gör att det k'änns så fel när man själv inte kan bli mamma ! :(

Av Ulrica - 13 maj 2018 19:08

Mensen har kommit , 4 dagar tog det för mig efter den avslutade kuren med Provera.

Dock ytterst liten blödning , Behövde endast använda 1-2 trosskydd om dagen . 


Ringde till mottagningen lämnade mitt namn och nr. 

Syster K.  ringer, men kom inte fram. 

Hon provade på fredagen igen (då dem inte har telefon tid)

Satt o trampade på spinningcykeln då jag fick samtalet på gymmet. 

Så hon fick stå ut med flås i örat. Meddelade henne om att mensen kom den 3 maj. 

 Är nu inbokad på äggledarspolning Fredagen den 11 Maj 10:30 



Av Ulrica - 13 maj 2018 19:01

Samtal med Dr. S.A på bokad telefontid.

Fick besked om en planerad äggledarspolning den 16 maj.

Men fick säga det att jag har inte haft min mens på 49 dagar, blev då ordinerad att ta Provera i 10 dagar, mensen skulle hoppa igång några dagar efter avsltad kur. (1-4 dagar)


Påbörjade kuren samma dag som den skrevs ut.

Återkoppling skall ske efter det att jag fått min blödning igen. 


Tankarna snurrar på mig, när jag kommer hem börjar jag googla runt för att se om det finns någon bra förklaring på vad äggledarspolning är, hur det går till och om det gör ont.


Hittade då inte så jätte mycket info om det tyvärr

Av Ulrica - 13 maj 2018 18:50

Återbesök hos L. 


Börjar med att väga mig för att se om det skett någon förändring under den månaden som har gått, vilket det visade sig att det faktiskt har. 


Vågen visade: 92.8 kg


Pratar vidare om mera promenade och mera cykling nu när vädret tillåter.

Nämer även att jag har börjat på gym. Där man även kan välja gymklasser att joina. 
Berättar att jag vart med på några bodybalance klasser, vilket jag gillade.


Det går åt rätt känner jag . och det är possitivt. Iaf för våran del. Vi har fortfaranden en lååång väg kvar.


Då L. kommer vara borta och plugga i 8 veckor så kom vi överänns om att jag ska väga in mig på VC varje måndag 7:30 

Av Ulrica - 13 maj 2018 18:27

Jag har funderat lite fram och tillbaka , ibland undrar jag hur fan vissa människor fungerar ....

Någonstans i slutet på Mars och i början på April , fick jag ett bildmeddelande på min messenger. 

Bilden föreställer ett fotografi på ett possitivt graviditetstest. Personen i fråga VET att vi försöker att bli gravida.

Att vi har SVÅRT att bli gravida, men kan endå inte tänka sig för. Inte förstå och verkar inte heller ha satt sig in i min sittuatuion om hur jag verkligen mår i det hela. Personen i fråga har förra sommaren fått ett barn , och är redan gravid IGEN , ja är verkligen glad för eran skull ,men jag blir så fruktansvärt ledsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. 



Och jag är så tacksam över att ha Ebba & J. i mitt liv, att ni finns där just i den här händelsen.

För jag vet att inte ens ni tycker att det här var okej som personen gjorde mot mig. 


Tack min underbara älskling Micke att du står ut med mig , nu när jag bryter ihop till och från.


Och tack till er övriga vänner som är minna vänner. Er behöver jag inte ens näma här i  

Av Ulrica - 13 maj 2018 17:57

Den 26 Mars tog jag tag i mig själv , jag tog min lön gick ner på stan och så köpte jag mig ett gymkort. (Heja mej)

Så från och med dagens datum börjar jag på riktigt ta tag i mitt liv. Jag och min bästa vänn J. börjar träna tillsammans. 


Det känns helt otroligt, tycker att det är skönt att komma igång.

Bara vädret tillåter så kan man snart ta sej ut på lite längre promenader med. 
Ska tilläga att vi tränar varannan dag och jag cyklar in till stan och hem igen. (ca 1,4 km fram och tillbaka.)


Ovido - Quiz & Flashcards