Ofrivillig Barnlöshet- Våran resa

Alla inlägg under juli 2018

Av Ulrica - 25 juli 2018 12:16

Jag vet att du inte tro på att jag kommer att klara av att gå ner i vikt det som är sagt innan vi kommer att få igen IVF;n men jag har redan nu börjat bevisa mottsatsen  ... 


Du försöker bara trycka ner mig , men jag blir i stället bara starkare....

Du var en av dem som engång gjorde mig så fruktansvärt illa , du har aldrig sagt de ordagrant till mig .. men jag vet vad du tycker om mig, jag vet att du tycker att jag är fet o ful ... o du fattar inte varför man änns skulle vilja hoppa i säng med mig..


MEN vet DU vad ? 

Det är nog snarare tvärrt om , det är nog du själv som tycker så om DIG ...



Jag vet detta är starka ord, tänkte först låsa inlägget, men jag skiter i det .... För varför skulle jag låsa för ?

Du är bara nyfiken på mitt liv, just därför går du in och läser på min blogg , för min FB kommer du inte in på, jag blockerade dej rätt så fort. Jag är trött på att ha sådana människor i mitt liv som GÖR först och tänker SIST ! 


Enda gången man dög var när du behövde låna pengar... 

Men lärde mig rätt snart att det inte gick att lita på dej, för mig betalade du aldrig tillbaka till. 


Vågen visar 86,4 kg nu .. OCH jag är så jävla glad över det 

Av Ulrica - 23 juli 2018 18:20

.. och åter igen värme.. 

skönt med riktig sommar , vi var nog iväg och badade nästan hela förra veckan.

Med min bror och hans son . Skönt var det iaf.


Vi har vart på kryssning med svärmor och svägerskan också. (ska inte förglömma att Mickes moster och morbror var med också. )


vart en liten tripp till Helsinkki ... var nog minst lite skönt sommar väder där som här hemma i sverige.

fick ett par örhängen av min älskling med från båten. Är jätte nöjd med dem, har inte tagit av mej dem på en vecka. Viker in en bild på dem , mig och min älskling, samt en bilden tagen från båten där man ser den vita kyrkan.



      


I helgen som var så har vi tagit det lungt mesta dels... 

I lördags hamnade vi ute i Sundbyholm med Mickes kusiner, kusinbarn och ett gäng gemensamma vänner.

Blev lite god mat och så vart det några cider på det.

Hade jätte trevligt. 


I morse hade jag invägning på vådcentralen , visade sig att jag trillat ner på 87 kg , minns inte vad de stog på sist ... men har för mig att det var över 90 sträcket....

Vart sedan att fara in till stan för lite gymträning med sötnosen J. 


I morgon ska man jobba 16-22:15 , skönt att få in foten någonstanns.. 

Har jobb vecka 31 och 32 också...så man sitter ju inte helt i skiten iaf. 


21 Augusti öppnar dem på fertillitetsmottagningen igen, hoppas att vi får en kallelse tills dess, så man få komma igång med IVF;n snart.


Närmar sig höst nu mer o mer, och jag har ju som jag lovat dem gått ner i vikt :D

Så stolt över mig själv att jag ÄNTLIGEN lyckas gå under 90 kg...


Frissan på Lördag också, klippa lite slitna toppar. Se om hon kan klippa en snygg frisyr på mig , samt att jag ska fixa färgen i håret då . 


Behöver ta hand om mig själv lite känner jag .


Älskligen han jobbar o sliter på vardagarna och är så duktig så :) 


Men nu tror jag att jag ska sluta skriva , annars kan det bli en halv bok ;)


Godkväll på er då ! 


// Ullis

Av Ulrica - 7 juli 2018 22:19

Kan börja inlägget med att jag åter IGEN ber om ursäkt för att jag vart dålig på att uppdatera här inne ... 

Men dem flesta som jag vet läser min blogg har mig även på FB så ni vet ju redan vad som händer i mitt liv... 


Största andledningen till att ja inte uppdaterat på några veckor är för att jag har jobbar och jag har varit alldeles för trött när jag kommit hem på eftermiddagarna. 

Sen som  jag skrivit innan så kör jag och bästa finaste j.  på med våran träning i den mån som vi båda kan. 

Vi cyklar våra 2 mil varannan dag när vi kan , om inte jag har jobbat förståss... :P


Senaste som hänt med är att det varit lite bebis lycka för en av mina finste vänner också , Så stort grattis C & T till det lilla knytet. Hon är så himla söt <3 .


I måndags var jag tvungen att träffa en napprapat för min rygg och nacke, för i  Augusti -17 var jag med i en liten trafikolycka, och min smärta i ryggen och nacken har böivit värre än vad den var innan. Men efter besöket i måndags så känns det redan 110 % bättre, så ja är mer än tacksam över att han kunde ta emot mig med så kort varsel . 

Ska dit på måndag igen för att göra en till behandling , sen får vi se vad han säger, kan hända att jag inte behöver träffa han igen just nu, men lär ju bli längre fram endå. 


Igår hade jag ett litet samanbrott  ....

Men inte nått som märktes av nämnvärt, September är snart här , vilket innebär att det är höst runt hörnet, normal skulle jag inte vara så glad över att hösten kommer (blir lätt deppig till hösten annars),

men nu är jag det , men det är ju bara för att i höst väntar kallelsen till....

IVF:N . Då börjar äntlignen VÅRAN resa på riktigt.


"Minna tankar går på högvarv just nu... på både gott och ont,vill bara skrika rakt ut,men det kommer endå inte att hjälpa ett skit.. Väntan är så lång, men endå är allting bara runt hörnet egentligen... men det känns inteså , allting känns som en evighet just nu.. !"


ett av mina inlägg på fb igår , jag försöker alla gånger ha annat att tänka på , men det är inte så lätt, jag kämpar på med vikten . jag ska fortsätta ner i vikt, men känns som allt går upp igen , jag är nära, jävligt nära på att ge upp allt just nu , men samtidigt tänker jag och känner jag : Nej, ge inte upp, har du kommit så här långt så slänger du de inte bara i sjön. Fortsätt kämpa. Du kan , du vill och framför allt DU SKA klara detta.


Att försöka peppa sig själv är inte heller de lättaste just i denna situationen , men åter igen , vi har förhoppningsviss någonting vackert som väntar oss min älskade fästman Micke och mig i mål-linjen.... "Ett barn"

 

Många tanka i mitt huvud

Många känslor i mitt hjärta

Många tårar faller ner från mig kind... 


 

Ovido - Quiz & Flashcards