Ofrivillig Barnlöshet- Våran resa

Alla inlägg under juni 2018

Av Ulrica - 17 juni 2018 21:31

.... Ja det har blivit ett "litet" glapp mellan mina uppdateringar här.. men kan ju vara för att man haft häcken full ... alltså jag har haft en hel del att göra , trotts att jag faktiskt just nu går arbetslös (till viss del)


Men det som hänt sedan sist är ju att jag har cyklat med sötaste J. varannan dag , ja å en av dagarna så vart det en promenad, och då var min älskling Micke med och så kompisen dotter. 

 


Sedan har vi vart på besök hos Kurator B. en sådan sak som man får göra innan man ska få komma vidare med den här IVF:n  , vilket kändes konstigt, men samtidigt bra, för då fick vi ju veta lite mera innan det är dags, för man har ju ganska många tankar och funderingar på både ditten och datten.... 

Kan ju även tillägga att jag jobbat hela den här veckan som varit , samt så kommer jag även att jobba måndag och tisdag veckan som kommer. Glad att jag fått in foten så sätt, men vet inte om jag kommer sattsa på att bli Lokalvårdare på 100% rakt ut, för det jag egentligen vill , det är ju att jobba i butik. 

Så detta är ett tillfälligt jobb iaf. Och det är bättre än inget om jag får säga mitt ! 

Veckan som kommer så har vi en tånåring hos oss :P
Det är bra när man kan träna på att ta hand om andras barn, och framför allt i alla olika åldrar ;)

För då vet man hur det kan komma att bli sen när man väl har egna knoddar o dem kommer upp i åldrana .. *hihihi*


Vill bara ha höst nu, och det kanske ni förstår? 
Eftersom att allt ska sätta igång då :D 


Nä nu ska jag packa ihop för idag... 
Dags att stänga ner datan , och krypa ner i sängen med finaste hjärtat och våra två små 4 tassade bäbisar ( Jaa, dem är våra barn , vi är mamma och pappa till dem, så anser vi , för vi har ju adopterat dem o tagit in dem i våran familj , så dem är LIKA mycket värda som människor )


Ja , just det ja , jag har bytt lösenord på min blogg för jag har en person som jag inte litar på riktigt till 100% längre som brukar läsa min blogg.... 

Funderar på att lösenordskydda HELA bloggen ett tag framöver...(men det är bara funderingar)


GodNatt!

Av Ulrica - 4 juni 2018 12:53

... IGEN ...
Ber så mycket om ursäkt för detta .

Men har haft ganska mycket att göra sedan i Onsdags känns det som.

I helgen var vi ut till Sandabadet med Ebba och hennes familj först på lördagen , lika så åkte vi dit med dem på söndagen och så kom även finaste J. med familj ut dit med, Så vi vart ett stort gäng till slut. (synd att det blåste upp till oväder bara, annars hade det blivit längre på stranden)


Annars har man vart ute och cyklat som vanligt 2 mil .

Inte hänt så mkt annat. Mer än att man försöker att vara ute i detta fina väder.

Vägde in mig i morse på VC. igen så nu visade vågen 89,6 kg.

Som jag skrivit innan, så går det ju iaf åt rätt håll . 


Har nog aldrig längtat så¨fruktansvärt mycket till hösten som jag gör just nu , jag vi ska få ha sommar först, men just att jag längtar till hösten så här mycket är ju för att hjälpen står precis runt hörnet. 
Vi ska förhoppningsvis för bli mamma och pappa . 


Men samtidigt vågar jag inte hoppas på det för mycket. Inte säkert alls att vi blir gravida.

Eller att det alls kommer att gå vägen för oss.


Tankarna kommer åter igen tillbaka , jag vill få vara med dem andra mammorna o lekparken , men känns inte som att det finns på kartan just nu....


Sitter och går igenom massa gamla skivor jag bränt ut musik på i min "yngre" dagar.... haha ibland undrar man vad för skit man faktiskt lyssnade på .... 


För det är liksom inte min stil alls ...inte som det jag gillar idag... 


Haha , desutom hittade jag en skiva just med Katri Helena på *skrattar för mig själv*


Säger ju att jag inte vet vad jag lyssnade på just då   

Ovido - Quiz & Flashcards