Ofrivillig Barnlöshet- Våran resa

Alla inlägg under maj 2018

Av Ulrica - 30 maj 2018 21:20

Vart dålig på att uppdatera igen ser jag... MEN när det är så här fint väder ute, då kan man ju inte sitta inne hela dagarna , man är ju självklart ute och passar på att få lite färg... 


Igår skulle jag egentligen till gymmet med J. men jag valde att hjälpa mamma med lite saker i stället.

Fick även träffa mitt lilla hjärtegryn Ebba igår, vi var till tuna park , och jag fick min födelsedagspressent av henne.

Nagelfix <3


Idag har det varit full rulle, tog våran dags tur på cykel jag och J, MEN idag valde vi att utöka lite på mil antalet med 1 mil mer. Så 3 mil fick vi allt ihop. Vi möttes upp utan för mig strax efter 8:30 för att påbörja våran runda, men dock så vart det en liten avikelse kl 10:00 då jag skulle träffa kurratorn B. på fertillitetsmotagningen idag och få prata av mig lite om min oro inför hösten mm. Mötet tog drygt 1h , och ny tid är satt den 13/6-18 kl. 16:00 men då ska vi gå tillsammns dit jag och min älskade fästman Micke. 

Efter det bar det av vidare mot mesta,in  mot hällby och sen var det dags för mig att svänga av för att hinna hem och fixa lite med saker jag skulle ha med mig för att ta bussen in till stan igen. 


Möte kl. 14:00, ang jobb på kriminalvårdsanstalten i Hällby, vilket lät intressant, dock som lokalvårdare eller i köket. 

Efter det så begav jag mig upp till finaste hjärtegrynet Ebba igen. Fick dem gossigaste kramarna på lääänge av hennes yngsta dotter. Så himmla mysigt, behövde verkligen få den kärleken idag. 


I morgon tror jag nog att jag ska ta mig in till gymmet, undra om jag får med mig J. eller om jag kommer köra själv.


Brände mig på axlarna idag med... :( 

Bara att smörja och se glad ut....ömsar skin på ryggen med... *suck*


Nej nu blir det att krypa ner i sängen med min älskling <3

Av Ulrica - 28 maj 2018 21:30

Hej på er ... har haft ganska mycket att göra på de senaste dagarna ... 
Har fått tid till kurator för att få prata lite kring det här otroligt jobba ämnet med barnlösheten.

Hon ringde mig i Torsdags , och jag ska träffa Kurator B. i övermorgon . Vilket jag tycker känns otroligt bra. 

Vad det gäller vikten och dagens invägning så har jag efter helgens födelsedags firande och morsdagsfirande lagt på mig 1kg , men det har jag snart motionerat bort. Jag var ute och cyklade mina 2 mil  idag med finaste sötisen J. Sedan tog jag bussen hem till mitt lilla hjärtegryn Ebba , i morgon ska jag och mamma åka på en liten tripp också. Men vill inte säga vad vi ska göra , dem som vet dem vet, och detta med att jag inte skriver om vad vi ska göra är att jag har inte frågat personen i fråga än om jag får nämna den i min blogg. så jag hoppar över det helt .


I lördags hade vi gäster iaf. Åt god jordgubbstårta. Denna på bilden:


 


Sedan åkte jag och min Älskling Micke  in till stan och käkade ute för att fira min födelsedag på tuman hand. Efter maten gick vi iväg och satte oss vid ån på en parkbänk och bara kramades . Ett ögonblick jag skulle ge vad som helst för , för att få återuppleva om och om igen. Det var så mysigt

Bilden på oss från i lördags :


   


Ja det var nog allt jag hade för denna gången iaf....  För dagarna har handlat om det och stress :P 


Jo föresten , Kajsa , våran lilla snuttjulla fick träffa två branmän natten till söndagen.... 

Hon hade lyckats ta sig ut på räcket genom våran inglasade balkong, och när hon vände och skulle tillbaka så fastnade hon mellan balkongräcket och inglasningen, vi fick inte upp henne utan fick tillkalla hjälp. (kan lova att det skar i mitt hjärta o höra henne jama så där )


Men brandmännen fick iaf upp henne och nu mår hon bra men får INTE någonsin mer vara där ute ensam igen. 

Av Ulrica - 24 maj 2018 21:29

Idag är ingen vanlig dag för det är min 

 

Söta , lilla gulliga guddotters 8års dag !!!



HURRA HURRA HURRA !!! 

 

 

 

Stort grattis gudmors lilla gulleplutta! 

Du blir ju en stor tjej idag.

 

Kom ihåg att vad som än händer ,

 

så älskar gudmor dej MASSOR!!

 

Puss Å Kram

Av Ulrica - 24 maj 2018 21:14

Har haft uppehåll i mitt bloggande tre dagar ser jag nu ... 
Men har inte hänt så jätte mycket senaste dagarna endå ...

Jag biter fortfarande ihop när jag träffar vänner och deras barn, det må vara tungt, men jag kämpar verkligen på .

I tisdags tog jag och J. våran cykeltur på 22.62 km,sen kikade min fina Ebba över, vi satt på balkongen och stekte i några timmar, och sen var vi och lyssnade på hennes äldsta dotters skolkoncert, Dem var så duktiga så :)

och igår var vi duktiga och köttade på lite på gymmet. 

Var även på det här mötet jag ska gå på varje onsdag igår , tycker inte att det ger så mycket, hurska ja gkunna söka dem jobben som dem plockar fram , då mer än hälften av företagen kräver att man ska ha rattlapp ?? 
Jag har inte råd att ta körkort, inte i nu läget när det är som det är.


Idag var jag och J. ute på våran vardagliga cykelrunda igen. 22.62 km vart det igen, sen kom Ebba över och hämtade mig , och så åkte vi ner till Borsöknabadet och låg där och stekte oss några timmar...


       


Ja , ni ser resultatet på min rygg, tror nog att solen tog rätt så bra   


I morgon är det egentligen en gym dag meeen vi bestämde att vi ska ta en cykeltur i stället.
Återstår att se om vi känner så i morgon med ... <3


I helgen blir det kalas o stora lass ... Någon (jag) fyller tydligen år på söndag..... (33 år

Så man kan ju alltid hoppas på att det kommer några, jag har bjudit in mer eller mindre med en öppen inbjudan på min status på FB, och vissa har fått ett samtal eller inbjudan via messenger... 



Av Ulrica - 21 maj 2018 20:27

Det vart inte någon promenad i motionspåret idag ..

valde istället att ta bussen hem till lilla mormor och dricka en kopp kaffe med henne. 

Klockan vart 14:30 innan jag kom därifrån, men de gör mig inte så mycket, är så dålig på att hälsa på henne.

Väl hemma träffar jag på ett par grannar ute på gården och beslutar mig för att sätt mig i lekparken med dem , där deras son leker och även andra barn. Det gick bra att sitta där den lilla stund jag var där.


Nu ikväll har jag kollat på ett avsnitt på youtube , där man får följa 2 andra tjejers resa.

Och jag kan lova att trotts att jag inte varit med om och gjort lika mycket som dem ,

så känner jag verkligen med dem. 

Några små tårar rann ner för min kind .

deras youtube kanal heter "svårt att få barn"

Kan verkligen rekomendera er att titta på den. :)


Jag hoppas verkligen på att vi kommer få guldägget på engång . 

Så jag slipper gå igenom det flera gånger.

Risken finns att jag kan bli överstimulerad , men det gör inte mig så mycket.

Blir man överstimulerad så finns det stora risker att det kan bli tvillingar eller fler.


Tankarna florerar just nu iaf.

Tänkte passa på att skriva det på engång med att jag uppdaterar om mina dagar , om motion mm. fram tills den dagen kommer som det blir äggplock och insättning.


Nej nu tänker jag krypa ner i sängen och försöka sova strax. Men innan dess ska jag höra av mig till min älskade tränings kompis J. ang. morgondagen. :P

Av Ulrica - 21 maj 2018 08:03

Godmorgon svenska folket ! 


Idag känner jag bara att det är en sådan fantasktiskt bra dag.

Men ska börja med att berätta om helgen innan jag går in på denna måndag morgon :D


Lördag:

Skulle egentligen ha cyklat 2 mil med J. men då min mage vart helt paj i fredags på gymmet så hoppade vi över det och tog båda en vilodag istället. Men magen stabilliserade sig rätt bra, så jag och fästmannen tog en kortare vända i stället , vi cyklade hem till lilla mormor det var ett tag sedan vi var där, sen jag var där ensam med för den delen, har ju hänt lite saker på vägen som gjort att man inte hunnit riktigt. Så hem till mormor och tillbaka hem till oss igen vart det iaf 12,69 km . (STOLT)


Söndag:

vart 2 mil avklarade med cykel, tillsammans med J. och min fina älskade fästman som valde att cykla med oss , Men vi kom lite tidigare till J. än vad som var sagt, så man han säga hej till både ungen och hennes karl .

Vi har sagt att vi ska cykla varannan, alltså som idag cyklade jag till henne , och sen nästa gång cyklar hon till mig, och så cyklar vi samma runda , men så att man vänder håll varannan gång bara   


Så samma tur , men åt olika håll, tror jag vek in en bild förra gången vi cyklade långt med ,så gör samma idag. Så det blev 22,63 km på denna dagens pass. (STOLTA)

 

 


Så har vi nu då... underbara   iga måndag morgon! 

Micke fick sovmorgon idag, då han skulle lämna blodproverna idag, så att dem är avklarade. Men nu är han snart på jobbet igen. (saknar honom redan) 

Och jag hade idag min vecko invägning , och vågen visade bra resultat,

känner att vi börjar sammarbeta lite mera nu jag och vågen    ,

dagens siffror vart : 90,3kg så jag har på 1 vecka gått ner -2kg ungefär... (ÄNTLIGEN)


Idag skulle vi gymmat, men vi tar en paus , en liten vilodag , det kan behövas. 
Men kanske kommer att ta mig in till stan senare, jag vet inte inte än. (eller så tar jag mig ut i motions spåret)

Kanske skriver senare med... you never know ...


See Yaa!! 






Av Ulrica - 20 maj 2018 16:36

..take times

Kommer uppdatera bloggen mera på måndag så alla vet :)

Ovido - Quiz & Flashcards