Ofrivillig Barnlöshet- Våran resa

Alla inlägg under januari 2019

Av Ulrica - 28 januari 2019 19:15

Inskrivnings och hälsosamtal idag med BM.

Mycket info att ta in. Men fick lite broschyrer med oss hem att läsa igeon i lugn och ro.

Allt kändes bra och jag känner mig lugn och trygg redan efter det första möttet med henne.

Dock fick jag veta att jag måste göra 2 stycken glukosbelastningar under graviditeten. 

Dels pga. att jag har PCO`s och att jag har lite övervikt, vilket lätt kan leda till Graviditetsdiabetes.

Så hon har bokat in en belastning, ett kommande UL och nytt återbesök med henne igen.


Så nu har vi lite på schemat som skall göras.

VUL

Av Ulrica - 15 januari 2019 19:15

Idag kl 14:15 var tiden bokad för att få komma på VUL , och se hjärtat slå. 

Ebba fick som vi lovat följa med upp . Klart att hon ska , hon är familj för oss. och det betyder massor.

Jag hann knappt slå ner rumpan på stolen fören Dr. Orwa kom ut och hämtade oss.


Väl inne på VUL så kom det tårar när vi fick se vårt älskade lilla gryn. ( iaf från mig och Ebba.)

Tror att det var mer verkligt med för Micke , nu när han fick se han med .


Dr. Orwa frågade om vi ville höra hjärtat slå med, ja svarade ja, om det går.

Han slog på ljudet och vi fick höra. *Lyckan är obeskrivlig*

Hjärtat slog på fint, och jag har inte haft några blödningar , och det sa han var jätte bra. 


Vi fick även med oss denna bilden hem:

 


Enligt VUL så är jag här gången 7 Veckor och 3 dagar.

Av Ulrica - 7 januari 2019 16:45

Idag är det den stora dagen för mig att ringa till CVL och berätta att jag plussade på julafton. 

Har inte kunna ringa innan då dem haft Julstängt på kliniken. 

Men samtalet är gjort och dem vart jätte glada. 

Jag har även rätt till ett VUL, som jag snart ska gå på , då man får se grynets lilla hjärta slå. 


I morgon ska jag ringa upp till fertilitetsteamet på sjukan , och berätta för dem med. 

Boka in ett VUL med så jag får se att det faktisk är sant. Att det är nått som gror där inne i magen .

Ovido - Quiz & Flashcards