Ofrivillig Barnlöshet- Våran resa

Alla inlägg den 18 maj 2018

Av Ulrica - 18 maj 2018 18:26

Som ni minns så skrev jag om en så kallad tjejkompis som skickade bild på sitt positiva graviditetstest, hon som har en dotter redan som är snart 1 år....  

Hon skickade sms till mig i förrgårkväll...med följande tex:


"Bara så att du vet så fick jag missfall, tänkte på ditt jävla blogginlägg"

 


Förlåt , men nej, jag viste inte att du hade fått missfall , o vad fan vill du att jag ska göra åt saken?
Som du själv brukar säga: karama is a bitch, och den kommer att bita dej i arslet.


Visst det är skit tråkigt att du fick missfall , MEN jag vet inte om jag tycker så jävla synd om dej , med tanken på hur jävla fittig du har varit mot mig den senaste tiden. Det verkar inte som att du tycker om att man faktiskt kan leka 3 eller flera i sandlådan?? 


Helt ärligt, mitt smile gick konstigt nog från öra till öra när jag fick veta. Jag vet det låter dumt , men förstå det från min sida också. Som kämpat år ut och år in , men det blir aldrig något jävla på stickan ....

Och du har redan 1 son och 2 döttrar. (var av den ena är min guddotter) Ibland ångrar jag birtert att jag saja till att få bli gudmor , men just då i den stunden kändes det så himmla bra, men idag efter alla duster, då du säger att du ska ändra gudmor på lillan bara så där , så vet jag inte längre om jag verkligen gjorde rätt val. 


TRO mig jag älskar henne , som om hon var min egen , men jag ser på henne när jag varit hos er , att hon dessvärre blir åtsido satt , pga. lillasyster får all uppmärksamhet .... tyvärr.... Önskar jag kunde hjälpa henne , så hon inte ska behöva känna så , jag har själv vart i den sittsen , så jag vet mycket väl hur hon känner och hennes agerande .


Det var skönt att få ur sig det här, faktiskt...

Av Ulrica - 18 maj 2018 16:04

... blev ju inte det man hade tänkt sig... 

Cyklade in mot stan för att träna idag med bästaste J.  

Mådde hur bra som helst då, men sen på gymmet när jag satt mig på spinningen , började jag att på jätte illa , så jag provade att byta till löpbandet, men det var inte bättre det heller , sen körde jag lite styrka med, i den mån jag kände att jag orkade och klarade av. Men jaa... jag har vart där , och jag har gjort lite . det är bättre än att inte vara där alls, eller bättre än att gå dit och sedan bara sitta och glo. 
Efter gymmet bar det av mot Hemköp för att köpa en proteinbar, tänkte att kanske behövde jag bara få i mig nått litet ? Men nej så var inte fallet , i stället gick det otroligt snabbt att cykla hem igen   


Väl hemma kom det från bägge ändar, o nu sitter man i soffan o försöker att återhämta sig lite. 

I morgon skulle jag ha cyklat 2 mil igen med J. men har ställt in det då jag inte mår bra alls. 


Får bli på måndag i stället.. då ska det vägas in , och fästmanen ska ta sina blodprover då om infektioner osv. innan dem kan göra oss klara o kasta in oss på IVF:N till hösten. 

Vi har ju iaf fint väder , har vi haft hela veckan . Det är jag glad över , hoppas att det fortsätter så nästa vecka med .


Får se om jag orkar skriva nått i helgen , annars blir det en update på måndag kväll , om hur helgen varit och vad som hänt under måndagen och vad som finns planerat för veckan . 


Kommer att skriva ett annat inlägg ikväll med , men det kommer jag att lösenords skydda, då jag inte vill att vem som helst ska läsa ... (bara mina närmaste kommer att få lösenordet, alltså dem jag anser är mina närmaste)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards