Ofrivillig Barnlöshet- Våran resa

Alla inlägg den 15 maj 2018

Av Ulrica - 15 maj 2018 12:56

Vart lite farandes igår efter vårdcentralen. 

Ebba  kom och hämtade upp mig, och jag följde med henne upp till sjukhuset. 

Sedan efter det åkte vi och tog en fika i skogsängen innan jag skulle på mitt möte på ReTuna.

Mötet där gick bra, men dem anser att man ska arbetstäna i 6 månader innan en ev anställning (dem kan alltså inte lova att det leder till en anställning. )


Vilket känns rätt värdelöst, för jag får i dagsläget ut 176 kr om dagen i ersättning från FK.

Vilket ger mig då en månads "lön" på 3520kr. och jag jobbat då inte gratis. 

 Ebba körde hem mig igen , och jag lovade henne dyrt och hederligt att jag ska ringa om det blir för jobbigt när jag är hemma själv om dagarna. så det kommer jag verkligen att göra . Tack att du finns gumman.   


Idag har var jag med min bror upp i tingsrätten , då hans ex har dragit igång en vårdnadstvist. (tråkigt nog)

Sedan vart det möte med AF.  vilket tog 20 min, efter det var de att åka hem , och invänta samtal från Syster K. på mottagingen, det är normalt att man blöder, men får jag ondare än vad jag har och mera feber ska jag kontakta henne igen. 


Skulle har cyklat en sväng idag med finaste J. men det blev ändrade planer, och vi bestämde att i morgon blir de gymmet.   


Så istället somnade jag till nästan 3 timmar på soffan. skulle kunna fortsätta sova, men min älskade lille bäbis Casper kom o väckte mig...och nu bär det strax av in till stan igen o möta älsklingen.


Idag fyller min snuttjulla 1 år med <3


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards